четвер, 23 листопада 2017 р.

Класична задача про куркулів





Класична арифметична проблема, напевно, вперше поставлена ​​Евклідом і досліджувалася різними авторами в середньовіччі.
Проблема сформульована як діалог між двома куркулями. Куркуль Мульований каже куркулю Косіокому: "Якщо ти дав мені одне з своїх мішків, я б мав би стільки, скільки ти". Косіокий відповідає: "Якщо б ти віддав мені один з своїх мішків, я мав б удвічі більше, ніж ти". Питання, звичайно, полягає в тому, "Скільки мішків у них є?" Кількість  х мішків у Муля та кількість у мішків Косіока пов'язані з тотожністю:
х + 1=y-1
(1)
2 (х-1)=y + 1,
(2)
які утворюють систему двох лінійних рівнянь. Рішення х = 5у = 7.
Узагальнення 1. Цієї проблеми вивчено Сингмастером (1999, 2002).
 У цій модифікованій проблемі осел каже: "Якщо ти дав мені а  мішків , то я мав би більше у б разів, ніж ти", і мул відповідає: "Якщо б ти віддавав свої  с мішків, я мав би більше  y d разів, ніж ти " Це рішення
х=c + ((b + 1) (a + c)) / (bd-1)
(3)
у=a + ((d + 1) (a + c)) / (bd-1),
(4)
які є цілими числами лише тоді (bd-1) | (d + 1) (a + c) і (bd-1) | (b + 1) (a + c).
Узагальнення 2. Зустрілись два менеджери різних банків  Прокопенко та Сидоренко. Банкір Прокопенко каже іншому: «Поділи усіх своїх віп-клієнтів  банку на найбільшу кількість груп  з однаковою кількістю клієнтів у кожній групі, в яких не менше 2 клієнтів , і тільки двом групам віп-клієнтів надай фінансовий кеш. Тоді  усі твої клієнти  з твого банку матимуть  вклади в моєму  банку на вигідних відсотках».  Банкір Сидоренко відповідає: «Краще ти  поділи усіх своїх віп-клієнтів банку на найменшу кількість груп  з однаковою кількістю клієнтів у кожній групі, в яких  не менше 2 клієнтів , і тільки двом групам віп-клієнтів надай мій фінансовий кеш. Тоді  усі твої клієнти  з твого банку матимуть  вклади в моєму  банку на вигідних відсотках».  Яка  найменша кількість віп-клієнтів в кожному банку?


Задача для розминки.

Світлина від Tetyana Dehtiarova.

Немає коментарів:

Дописати коментар